Kontakt
 
Permanenten Vestlandske Kunstindustrimuseum
Bergen Museum
Hordamuseet
Osterøy Museum
Museumssenteret i Salhus -
Norsk trikotasjemuseum
De Heibergske Samlinger -
Sogn Folkemuseum
Høgskulen i Sogn og
Fjordane
Galleri Format
Fotballskjerf
  Brann
  Sogndal
Felles program
 
Strikkekalender
Aktuelt
 
Startside
   
   
   
   
 

Måling i FOTBALLSKJERFKONKURRANSEN

gif
Bilde fra Davik   Bilde frå Sogningen Storsenter
 
 
 

Siste måling i begynnelsen av oktober viste at Sogndal ledet med 783 m mot Branns 550 m.
Siste frist for innlevering av skjerf er 1.november 2007.

 
Fotballskjerfet i Bergen ...
 
 
 
 
 

Brann vs. Sogndal

Hvem får det lengste supporterskjerfet?
Bli med og strikk for laget ditt.

Dette kan bli mange kilometer supporterskjerf til sammen. Skjerfdelene syes sammen og toves til nødhjelpstepper som Røde Kors får til sitt hjelpearbeid.

Målet med konkurransen er å engasjere alle som har sitt hjerte i en av fotballklubbene til å levere sitt bidrag. Vi ønsker å engasjere alle fra lilleputtspillerne til oldemor til å strikke. Tar du utfordringen?

Bidrag til skjerfet leveres inn i hele meter. For hver meter som leveres inn får strikkeren et lodd og er med i trekningen om flotte premier. Brann supporterne strikker i rødt eller hvitt. Sogndalsupporterne i svart eller hvitt.
Legg opp 30 eller 60 masker på pinne nr.5. og strikk rette masker (rillestrikk) Bruk fortrinnsvis ubehandlet ullgarn som kan toves.

For å komme i gang med strikkingen deler vi ut garn fra våre sponsorer så langt lageret rekker (100 gram pr. person). I Bergen deles garn ut på Permanenten,Vestlandske Kunstindustrimuseum man-fre kl.9.00-16.00. Det er også her bidragene til skjerfet leveres inn. I Sogndal deles garn ut på Sy og Strikkebui, De Heibergske Samlinger Sogn Folkemuseum, Sogndal Fotball, Campus v. Torgeir Skålid, Avdeling for lærarutdanning og idrett, Høgskulen i Sogn og Fjordane v. Berit Slåttum og Sogn og Fjordane Husflidslag(for kontaktpersonar sjå sida til Sogndal).

Vinnerklubben kåres i begynnelsen av november 2007. Lykke til!

Sponsorer: Spar Kjøp, Dale of Norway AS og Hillesvåg ullvarefabrikk.

Kontakt: Mette Bolkan - mette@vk.museum.no